Generelle oplysninger
Thyboesminde Stauder
Skivervej 80
9362 Gandrup
Mobil 20 13 69 92
CVR nr. 26644186
Betaling
I vores butik kan du betale med Mobilepay, Dankort, VISA og Mastercards.
Beløbet for planterne trækkes først, når pakken sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Hele transaktionen foregår på en krypteret linie direkte mellem dig og NETS, dine kortinformationer overføres ikke til os.
Levering og modtagelse
Hver plante er rullet i avispapir og har en plastikpose på rødderne.
Urtepotten er taget af for det meste, det er den mest skån-somme måde at sende på.
Der klippes evt. lidt af de høje planter.
Ved hver plante ligger der en hvid stik-etiket med navn på.
Planterne ligger stramt i kassen, så de ikke rutsjer rundt og beskadiger hinanden.
Nogle gange kan toppen tage lidt skade, men det betyder intet, de skal nok rette sig.
Når pakken med planter er modtaget, er det vigtigt at planterne straks bliver pakket ud.
Gør derefter en af disse ting:
1. Planterne sættes i en kasse, for lige at trække lidt luft og blive vandet. Her kan de stå et par dage, indtil der er tid til at plante.
2. Planterne plantes med det samme ud i haven og vandes til. Det er vigtigt at de ikke plantes for dybt, d.v.s. højst 1-2 cm muld ovenpå.
3. Planterne pottes op i næringsberiget spagnum / pottemuld, og står et beskyttet sted indtil nye rødder viser sig i bunden af potten, plantes derefter ud i haven og vandes til.
Høje planter og planter med "sprøde" stængler bliver klippet ned inden afsendelse.
Der ydes ikke erstatning for planter, der ikke er overvintret, idet de klimatiske forhold er af stor betydning for planternes overvintring.
Vi bruger i en del af potterne langtidsvirkende gødning (runde gule kugler), som kan forveksles med snegleæg.
Levering
Thyboesminde Stauder sender planter på mandage og tirsdage med PostNord , pakken når normalt frem dagen efter den er sendt, højst 2 dage. Såfremt der opstår forsinkelser hos PostNord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen.
Thyboesminde Stauder kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Thyboesminde Stauder naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer kan vare 2 dage.
Du vil få en email, når planterne er afsendt. Hvis du ikke har fået pakken, bedes du kontakte os senest 2 dage efter, du skulle have modtaget pakken, så vi via trackingnummeret på pakken kan se, hvor den befinder sig i landet.
Er der opgivet forkerte adresseoplysninger i din ordre, og din pakke bliver forsinket som følge heraf, er hverken PostNord eller vi erstatningspligtige.
Det er vigtigt, at pakker bliver afhentet på posthuset hurtigst muligt efter man har fået besked fra Postnord. Vi erstatter ikke planter, hvor pakken er afhentet for sent.
Der sendes til Danmark, Sverige, Tyskland, Belgien og Holland
Fortrydelsesret og reklamation
Såfremt vi skulle være kommet til at sende en forkert plante, beder vi dig om at kontakte os pr. mail eller telefon. Vi vil så sende den rigtige pante med det samme. Ønsker vi den forkerte plante retur, sender vi dig en returlabel hvor portoen er betalt.
Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Pakken skal sendes til:
Thyboesminde Stauder
Skivervej 80
9362 Gandrup
Danmark
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få planten ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget at planten er forkert eller andet. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ved reklamation send email til : thyboesminde@gmail.com
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi videregiver navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse til PostNord, så de kan levere planterne det rigtige sted.
Personoplysninger registreres hos Thyboesminde Stauder og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.thyboesminde.dk er Kirsten Elfrida Bengtson, thyboesminde@gmail.com.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på : thyboesminde@gmail.com .
I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret linie direkte mellem dig og NETS, dine kortinformationer overføres ikke til os.